Τα clikers ή όπως τα έχουμε αποδώσει στα ελληνικά, κάπως αδόκιμα, τα συστήματα τηλεκαταγραφής εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, είναι εξειδικευμένοι υπολογιστές παλάμης με δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας με έναν σταθμό βάσης . Ο σταθμός βάσης συλλέγει τα δεδομένα και τα μεταφέρει σε έναν Η/Υ με τον οποίο είναι συνδεδεμένος μέσω θύρας USB. Κάθε μονάδα (κλίκερ) αναγνωρίζεται από το σύστημα μέσω ενός αριθμού ταυτότητας που του αντιστοιχεί. Έτσι κάθε μαθητής ή ομάδα μαθητών ή/και όλοι οι μαθητές μπορούν να δέχονται συγκεκριμένες ερωτήσεις (τις ίδιες ή διαφορετικές ανά μαθητή ή ανά ομάδα)στην οθόνη της συσκευής τους, να απαντούν στέλνοντας ανοικτό κείμενο, αριθμητικά αποτελέσματα, απαντήσεις σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, απαντήσεις τύπου Σωστό – Λάθος και απαντήσεις ακολουθίας («να βάλετε στη σωστή σειρά»). Οι μαθητές ενημερώνονται ότι η απάντησή τους καταχωρήθηκε, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να ενημερώνονται αν έχουν απαντήσει σωστά (ανάδραση μαθητών). Μέσω λογισμικού, που συνεργάζεται και με εμπορικά πακέτα παρουσιάσεων, είναι δυνατό αμέσως μετά τη λήξη αποστολής απαντήσεων να παρουσιαστούν στατιστικά στοιχεία για τις απαντήσεις που δόθηκαν, οι οποίες μάλιστα μπορούν συσχετισθούν με συγκεκριμένες ομάδες μαθητών ή με προηγούμενες απαντήσεις (πώς απαντάει κάποιος που είχε απαντήσει με συγκεκριμένο τρόπο σε προηγούμενη ερώτηση). Τα στοιχεία αυτά μπορούν να προβάλλονται σε όλη την τάξη με τη βοήθεια προβολικού συστήματος ή μόνο στην οθόνη της συσκευής του διδάσκοντος.
Από το Νοέμβριο του 2009 ξεκινήσαμε στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ την πιλοτική εφαρμογή ενός συστήματος καταγραφής που αποτελείται από 32 κλίκερς. Το σύστημα χρησιμοποιήθηκε στο μάθημα της Διδακτικής Ι του 7ου εξαμήνου σπουδών (χειμερινό εξάμηνο) και στο Γενικό Εργαστήριο Φυσικής (2ο εξάμηνο - εαρινό εξάμηνο).
Κάνοτας κλικ στην ετικέτα Clikers ή στην ετικέτα Classroom Response Systems στο "σύννεφο" δεξιά μπορείτε να δείτε εργασίες σχετικά με την εφαρμογή των κλίκερς σε πραγματικές συνθήκες τάξης, τόσο στο Τμήμα Φυσικής όσο και σε Γυμνάσια της Κεντρικής Μακεδονίας.